Au pair in Zuid-Frankrijk

donderdag, september 24, 2015

Bonjour, bonjour tout le monde!

Het is een tijdje stil geweest op mijn kleine stukje internet, omdat ik het afgelopen jaar druk bezig ben geweest met tentamens, dossiers en scripties, om af te kunnen studeren aan de universiteit voor mijn studie psychologie. Daarna wist ik niet goed wat ik moest gaan doen, dus ben ik op advies van een vriendin eens gaan kijken naar het au-pair wereldje. Ik was enthousiast en heb me opgegeven! Ik schrijf deze blog inmiddels vanuit het zonnige Zuid-Frankrijk, waar ik in totaal vijf maanden zal vertoeven. Ik ben nu al drie weken hier en het is erg wennen, maar nu al een top ervaring. Ik zorg voor een jongen en een meisje van beide drie jaar, een tweeling dus. Het werk is redelijk vermoeiend, maar je haalt er wel voldoening uit omdat de kindjes er veel voor terug geven! Hier volgt een sfeerimpressie van mijn leven in Aix-en-Provence, en binnenkort zal ik in wat meer detail vertellen over mijn leven als au pair en wat daar allemaal bij komt kijken.

We wonen in een klein dorpje buiten Aix-en-Provence, maar je kunt snel in de grote stad komen met de bus en met de scooter (wat ik tot op heden nog niet gedaan heb, druk, druk, druk). Tijdens het hardlopen heb ik genoeg tijd om te genieten van de omgeving, en het rustige dorp eens goed te bezichtigen.





Aix wordt ook wel de stad van de duizend fonteinen genoemd, overal waar je komt staat er onverwachts een fontein voor je neus. Daarnaast worden veel delen van de stad gerenoveerd, wat een mooi beeld geeft tegenover de oude gebouwen waarbij de renovatie nog niet plaats heeft gevonden. Aix is een romantische, oude stad, wat ik goed te zien vind aan de enorme draaimolen die ze midden in het centrum geplaatst hebben. 

 

In komende maanden zal ik meer vertellen over mijn au-pair avonturen.

Wat je misschien ook leuk vindt

0 reacties

Subscribe