Aangestoken met het lush virus

dinsdag, december 22, 2015

Toen ik met mijn moeder tijdens een cadeautjes shopping spree naar Den Bosch ging had ik stiekem maar één missie: naar de lush winkel!
Ik had al een tijdje mijn oog op een make-up reiniger genaamd Ultrabalm laten vallen, nadat ik had gezien dat sommige bloggers de uitdaging aan gingen om dertig dagen alleen deze cleanser te gebruiken. Ik zag de geweldige resultaten en was zo overtuigd dat ik Ultrabalm ook zeker moest hebben. Daarnaast had ik gehoord dat de medewerkers super vriendelijk zijn en kundig advies kunnen geven over welke producten bij jouw huidtype passen. Aangezien ik zo veel producten al geprobeerd heb kon ik wel wat advies gebruiken.
Toen ik binnen kwam was het zo druk dat het leek alsof ze gratis producten weggaven, de rij stond tot achterin de winkel. Dat kan natuurlijk ook niet anders met de geweldige cadeauboxen die ze verkopen rond deze tijd van het jaar. Ik had mezelf nog zo voorgesteld: ik laat me geen dure dingen aansmeren. Maar... toen ik er eenmaal was was ik zo verkocht dat ik mijn budget volledig de deur uit deed en maar gewoon ging voor wat me aangeraden werd.
Alle producten waar ik in geïnteresseerd was werden eerst op verschillende delen van mijn handen en armen getest zodat ik ze goed kon vergelijken, super fijn! Zo merkte ik bij een reiniger meteen dat mijn huid er wat rood van werd en dus dat dat geen goede reiniger voor mijn gevoelige huid zou zijn. En oh, oh, oh wat ruikt het er toch geweldig, waarom hebben ze geen Lush huisparfum?
Uiteindelijk ging ik de deur uit met een paar fijne producten, inclusief twee kleine proefmonstertjes. De producten die ik heb gekozen zijn Ultrabland, Fresh Farmacy en Celestial. Deze producten ga ik de komende dertig dagen gebruiken en kijken wat voor effect ze hebben op mijn huid. Hieronder even wat eerste indrukken, in volgorde van hoe ik ze ga gebruiken.

Ultrabland is een reiniger op basis van amandelolie en daarnaast bevat het rozenwater, honing en bijenwas. Ik smeer het een beetje op mijn droge huid en masseer het daarna lekker in, mijn make-up komt er met deze reiniger super makkelijk af. Hierna gebruik ik een washandje met warm water om de reiniger met de make-upresten van mijn gezicht af te halen. Toch voel ik altijd nog een dun laagje ultrabland op mijn gezicht zitten ondanks dat mijn make-up er wel helemaal af is. Ik heb het idee dat dit laagje ultrabland mijn huid nog eens extra voedt, dus dat is alleen maar fijn!

De Lush medewerker adviseerde me een tweede reiniger aan te schaffen, omdat ultrabland vooral een make-up reiniger is. Fresh farmacy is daarbovenop een reiniger die de onzuiverheden van je huid aanpakt. Het belangrijkste ingrediënt in deze reiniger is kalamijnpoeder, wat de roodheid zou moeten verminderen en de geïrriteerde en prikkende huid zou moeten verzachten. Daarnaast bevat Fresh Farmacy lavendel en tea tree olie. Omdat ik ooit een heftige reactie op tea tree olie heb gehad schrok me dit erg af, maar ik werd er door de lush medewerker van verzekerd dat dit in een lagere concentratie was en dus niet veel kwaad kon doen. Deze reiniger gebruik je door hem nat tussen je handen te wrijven op dezelfde manier als een zeepblok en het goedje op je handen vervolgens op je huid in te masseren. Ik vind Fresh farmacy echt geweldig ruiken dus ik word er helemaal blij van als ik hem weer mag gebruiken. 

Celestial is een goede moisturizer voor de gevoelige huid. Met een basis van amandelolie, vanillewater en cacoaboter is de crème lekker voedend. De moisturizer is niet echt dik dus smeert lekker makkelijk uit. Hij is behoorlijk vet dus blijft wel even op de huid liggen voordat hij helemaal ingetrokken is. De geur is verder niet heel bijzonder, maar ik ben wel heel benieuwd wat de crème voor mijn huid zal doen.

Ik kan echt niet wachten tot mijn volgende Lush bezoek! Over dertig dagen horen jullie meer over wat de Lush producten met mijn huid hebben gedaan. Ik gebruik ze nu al een paar dagen en ik moet zeggen dat mijn huid met babystapjes rustiger lijkt te worden. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd hoe deze dertig dagen zullen verlopen!

Wat is jouw favoriete Lush product?


Wat je misschien ook leuk vindt

6 reacties

  1. De Lush is zo'n leuke winkel hé! Ik had van die Fresh Farmacy nog nooit gehoord, dus ik ben superbenieuwd wat hij met je huid gaat doen! Zeker omdat we allebei al zoveel hebben uitgeprobeerd :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha als het de heilige graal wordt zal ik het je zeker even laten weten!

      Verwijderen
  2. Ik kom er altijd maar heb er nog nooit iets gekocht. Ik weet nooit waar ik moet beginnen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat had ik eerst ook altijd, maar na wat research op de site wist ik gelukkig al iets beter waar ik naar moest zoeken!

      Verwijderen
  3. Ik vind Lush ook echt geweldig. Heb eigenlijk alleen nog maar twee bath bomb dingen geprobeerd, maar wil eigenlijk gewoon de hele winkel leeg kopen, haha xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bath bombs staan inmiddels ook al op mijn lijstje voor de volgende keer haha

      Verwijderen

Subscribe