Mijn Lush Vonnis

vrijdag, april 01, 2016


Een tijdje geleden schreef ik over de producten van Lush die ik gekocht had. Toen had ik er een eerste oordeel over gegeven, maar aangezien ik ze inmiddels al redelijk lang in gebruik heb wordt het tijd om er een écht oordeel over te schrijven.  Bij dezen: het Lush vonnis. 


Fresh Farmacy is een gezichtsreiniger met allerlei verzachtende ingrediënten voor de huid. De zeep ruikt werkelijk heerlijk. De geur doet me gewoon denken aan alles wat met Lush te maken heeft, dus iedere avond vind ik het super als ik de zeep weer mag gebruiken. Merkte ik veel verschil aan mijn huid? Nee, dat niet. De zeep kwam niet altijd even makkelijk van mijn gezicht af en vooral op het stukje huid boven mijn lip bleef redelijk wat zitten. Als ik mijn huid daarna met een handdoek droog maakte kwam er een soort hardnekkig laagje op mijn bovenlip te zitten waar ik niet altijd even blij van werd. Daarnaast vond ik het opbergen van Fresh Farmacy niet heel handig. In de winkel werd me geadviseerd om kleine stukjes van de zeep af te snijden omdat anders het hele blok zompig zou worden, maar die kleine stukjes kon je vervolgens niet echt op een zeepbakje leggen omdat ze daar te klein voor waren. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik steeds meer hele kleine stukjes Fresh Farmacy in een klein bakje had zitten wat een grote zompige bedoeling werd, niet echt hygiënisch dus. Al met al deed Fresh Farmacy niet zoveel voor me, wat ik echt extreem jammer vind want die geur is echt geweldig!



Celestial werd mij aangeraden omdat er weinig irriterende ingrediënten inzitten. Achteraf gezien had ik naar mijn idee echt een andere crème moeten kiezen met mijn huidtype. Ik heb een gecombineerde huid met echt hele droge stukjes, maar mijn huid is voornamelijk vet. Celestial is echt een hele vette crème. Na een uur voelde ik de crème nog steeds duidelijk op mijn huid liggen en zelfs na een paar uur kon ik nog een klein laagje merken op mijn huid. Vooral als ik ging sporten in de ochtend of hard moest fietsen omdat ik me verslapen had merkte ik dat het zweet onder dit laagje niet goed weg kon. Op de foto waar ik de crème op mijn hand heb gesmeerd heb ik het echt al ongeveer een halve minuut uitgesmeerd maar de crème trekt dus gewoon heel lastig in (wel zachte handjes naderhand!). Celestial lijkt me beter voor mensen met een extreem droge huid, of om af en toe schilferige plekjes aan te stippen, maar voor mijn huid was hij niet heel prettig. 


Ik begon bijna mijn hoop in Lush te verliezen, maar Ultrabland heeft ervoor gezorgd dat ik nog steeds van Lush hou. Ultrabland is een soort gezichtsreiniger en moisturizer in één, je smeert het goedje over je gezicht, masseert het in en haalt het er dan af met een warm washandje. Achteraf voelt mijn gezicht heerlijk zacht aan. Ik heb het idee dat ik er minder oneffenheden van krijg en dat de puistjes die ik heb sneller weg zijn. Vooral als ik een echt probleemgeval op mijn gezicht heb (je weet wel, met schilfertjes en korstjes en gewoon bah) heb ik het idee dat Ultrabland echt dé oplossing is. De huid herstelt zich snel en de ontsteking krimpt in. Ik ben serieus zo blij dat ik dit product ontdekt heb! Op het moment ben ik zelfs bezig met de Ultrabland-challenge, waarin je dertig dagen alleen Ultrabland op je gezicht mag gebruiken. Dus, over een paar weken hoor je hoe dat verlopen is.

Ik ben dus niet al te enthousiast over al de producten die ik bij Lush gekocht heb. Ik heb ook het idee dat de Celestial die me is aangeraden in de winkel niet helemaal de juiste keuze is geweest van de verkoper, want zelf zou ik de crème niet aanraden aan iemand met een gecombineerde huid. Inmiddels heb ik wel weer wat testertjes in huis van andere Lush crèmes die ik ga proberen als mijn huid weer problemen oplevert. Op dit moment is mijn huid er goed aan toe, laten we hopen dat dat zo blijft!

Van welk Lush product ben jij fan?








Wat je misschien ook leuk vindt

3 reacties

  1. Ohhhh ben zo ontzettend benieuwd naar je challenge! Ultrabland klinkt zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik twijfel altijd of ik eens iets anders bij Lush moet kopen, maar ik denk dat ik het maar bij de bathbombs hou als ik het zo lees...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh die Ultrabland lijkt me echt heel interessant, deze ga ik wel eens aankopen denk ik! En eigenlijk stond Fresh Farmacy ook op mijn lijstje, maar daar ben ik nu wel niet meer zo zeker van haha. Ik zie nog ;) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe